W poniedziałek już po raz 4 przyleciałam do Japonii. Ostatnie 3 miesiące spędziłam w domu z rodziną i przyjaciółmi- Święta, sylwester, trasy Śląsk- Warszawa i mnóstwo różnych zajęć- aż ciężko było się spakować i zebrać z powrotem do Kraju Kwitnącej Wiśni 😉 Od kilku dni jestem już w Iwacie i uświadomiłam sobie, że nigdy tak naprawdę nie poruszyłam dogłębnie tematu „dostawania się” do Japonii. Pisałam o tym, że leciałam i ile mniej więcej to trwało, ale bez większych szczegółów. Dlatego postanowiłam przybliżyć Wam dzisiaj informacje, które będą potrzebne osobom udającym się do Japonii. Kto wie, może akurat czytając mojego bloga, ktoś postanowił, że warto by się tu wybrać… 😉
Pierwszą reakcją, z którą zwykle spotykałam się rozmawiając z kimś o podróży było zdziwienie. Zdziwienie gdy dowiadywał się, że lot do Japonii i z powrotem wcale nie jest taki drogi jak mogłoby się wydawać. Wszystko zależy oczywiście od terminu, w którym chcemy lecieć i klasy, którą chcemy podróżować, w związku z czym przygotowałam dla Was małą analizę najkorzystniejszych moim zdaniem połączeń. Lotów szukałam w dwóch terminach: początek kwietnia i początek lipca, za pośrednictwem portalu skyscanner.pl . Oferuje on zwykle dużo niższe ceny biletów niż te, proponowane bezpośrednio na stronach przewoźników. Pamiętajcie jednak, że jeśli połączenie w interesującym Was terminie nie pojawia się we wspomnianej wyszukiwarce, to wcale nie znaczy, że wszystkie bilety zostały już wykupione. Sama miałam taką sytuację tym razem i kupowałam bilet bezpośrednio u przewoźnika. Po prostu pula biletów, które linie lotnicze przeznaczyły dla pośredników zdążyła się wyczerpać.
LOT
Od połowy stycznia 2016 roku Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły bezpośrednie połączenie pomiędzy Warszawą, a Tokio. Obsługiwane przez Boeingi 787 Dreamliner, czyli jak to linie lotnicze reklamują na swojej stronie- „najnowocześniejsze maszyny latającą na świecie”. Czy faktycznie są najnowocześniejsze trudno mi powiedzieć, ale wydaje się, że niektóre samoloty latające chociażby pod banderą Fly Emirates sprawiają wrażenie bardziej komfortowych i nowatorskich, ale dzisiaj przecież nie o tym. LOT stara się jednak o to, by już w trakcie podróży poczuć klimat Japonii, wprowadzając do menu orientalne potrawy, w systemie rozrywki znajdują się japońskie filmy, seriale oraz muzyka, a wszystko dostępne jest również w japońskiej wersji językowej, dla azjatyckich turystów chcących odwiedzić nasz kraj i Europę. Wśród personelu ma się również zawsze znajdować osoba mówiąca w języku japońskim. LOT oferuje taką wycieczkę w 3 różnych klasach podróży: LOT Business Class, LOT Premium Economy i LOT Economy Class. Więcej na temat różnic w podróży danymi klasami możecie się dowiedzieć pod tym linkiem http://www.lot.com/pl/pl/nowe-produkty .
Atutem tego połączenia jest zapewne czas podróży i brak przesiadek. Do Japonii lecimy 10 godzin i 25 min, natomiast drogę powrotną pokonujemy w czasie 11 godzin i 10 minut. Jednak cena proponowana przez LOT wcale nie jest konkurencyjna w porównaniu do innych ofert. Loty do Tokio odbywają się w środy, piątki i niedziele, natomiast powrotne w czwartki, soboty i poniedziałki.
Przykładowe połączenie od 6-21 kwietnia 2016r.
Przykładowe połączenie od 6-21 lipca 2016r.
FINNAIR
Kolejnym przewoźnikiem oferującym korzystne połączenia pomiędzy Polską, a Japonią jest fińska linia lotnicza Finnair. Ma w swojej ofercie loty Do Tokio, Nagoi i Osaki, a od lata uruchomi połączenie do Fukuoki. Jest to najkrótsza, północna trasa, którą lot z Helsinek do Nagoi trwa 9 godzin i 17 minut. To właśnie z tego lotu zawsze korzystam podróżując do Iwaty. Lot z Warszawy do Helsinek trwa 1,5 godziny, a cała podróż, z wliczonym już w to czekaniem na przesiadkę w Helsinkach 12 godzin i 45 minut. Tak samo jak LOT, Finnair proponuje podróżującym przelot w trzech różnych klasach: Biznes, Economy lub Economy Comfort. Economy od Economy Comfort różni się tym, że mamy więcej miejsca na nogi pomiędzy fotelami, dostajemy lepsze, wygłuszające słuchawki i zestaw podróżny, w którego skład wchodzą skarpetki, szczoteczka do zębów, zatyczki do uszu, opaska na oczy i oczywiście poduszkę i kocyk. W klasie biznes każdy ma fotel, rozkładany do pozycji leżącej, na wstępie dostaje do wyboru szampana, sok z wyciskanych owoców lub wodę, następnie menu z daniami do wyboru podczas podróży, nieograniczoną ilość alkoholu przekąsek oraz również zestawy podróżne, w których skład wchodzą nawet balsam do ust i krem do ciała. Nie wspominając o kapciach, wacikach oraz mleczku do demakijażu w toalecie, kołdrze i mięciutkiej poduszce. Posiłki serwowane są na porcelanowych talerzach, napoje w kryształowych szklankach, a sztućce są normalne, a nie plastikowe. I to mnie zawsze zastanawia- po co ta cała kontrola na lotnisku, jak później siedząc już na pokładzie samolotu i jedząc np. obiad dostajemy do ręki normalny metalowy nóż? Czemu ktoś zakłada, ze osoby latające klasą biznes nie są świrami i nie wbiją zaraz tego noża pilotowi w szyję? Wracając jednak do tematu. W całym samolocie w siedzenia wbudowane są monitory z interaktywnym systemem rozrywki, który zawiera ponad 70 filmów, ponad 100 programów telewizyjnych, muzykę gry i dane dotyczące lotu włącznie z obrazem na żywo z kamer z przodu i od spodu samolotu. W klasie Economy i Economy Comfort dostajemy dwa posiłki- obiad i śniadanie, poza tym możemy dokupić przekąski w cenie 6-7€ i mamy do dyspozycji przez cały czas trwania lotu barek z tyłu samolotu przy kuchni, w którym znajdziemy napoje bezalkoholowe oraz wino.
W przypadku podróży Finnair’em na pewno można mówić o dobrych cenach. Zarówno w okolicach kwietnia jak i w lipcu są one niższe niż te, proponowane przez LOT. Jeżeli komuś jakoś specjalnie nie zależy na czasie, choć tu różnica w locie do Tokio wynosi 2,5 godziny i nie przeszkadza to, że musi się przesiąść w Helsinkach, to podróż sama w sobie jest naprawdę komfortowa. Osobiście zawsze wybieram tą trasę, bo jednak z Nagoi mamy bliżej do Iwaty. Po prawie 13h podróży lepiej jest wsiąść w samochód już tylko na godzinkę niż na 3.
Przykładowe połączenie od 4-19 kwietnia 2016r.
Przykładowe połączenie od 4-19 lipca 2016r.
INNE
Nie tylko Finnair i LOT oferują trasę z Polski do Japonii. Z Warszawy atrakcyjne przeloty oferuje również Lufthansa oraz ANA. Ta pierwsza głównie loty przez lotniska Niemieckie, np. Frankfurt czy Monachium, ale też przez Wiedeń. Ceny przelotów zwykle są wyższe, a czas podróży dłuższy, co daje się odczuć szczególnie w drodze powrotnej, gdy przelatując nad Warszawą mamy w świadomości to, ze zaraz będziemy musieli się do niej cofnąć kolejnym lotem. Jednak nie zawsze w ofercie są jeszcze loty Finnair’em do Nagoi, w związku z czym czasem trzeba skorzystać z wyżej wspomnianego połączenia.
Przykładowe połączenie od 4-19 kwietnia 2016r.
Przykładowe połączenie od 4-19 lipca 2016r
Warto też wspomnieć, że cenowo bardziej opłaca się lecieć na przykład do Nagoi i przejechać Shinkansenem do Tokio niż lecieć bezpośrednio z Warszawy do Tokio. Cena biletu za jedną osobę w szybkim pociągu to 11 310 jenów, co daje nam 402,25zł. To jednak tak w ramach ciekawostki, choć kto powiedział, że Japonię trzeba zacząć zwiedzać od Tokio? 😉
Na koniec jeszcze opcja pół żartem pół serio dla tych, którzy tak jak moja Przyjaciółka boją się latać. Samochodem albo koleją przez Ukrainę, Rosję i Chiny aż do Władywostoku, a stamtąd promem do Sakaiminato w Japonii. Taki rejs przez Donghae w Korei oferuje DBS Cruise Ferry w cenie 430$ w klasie ekonomicznej w dwie strony 😀 Za to z Moskwy do Władywostoku koleją Transsyberyjską w 3 klasie przejedziemy za 210 € w jedną stronę. Czas podroży? 6-7 dni koleją i 1 dzień 18 godzin promem o ile na niego dotrzemy, bo podobno niektórzy z pociągu do Władywostoku znikają 😛
Tak więc łatwiej chyba jednak iść do lekarza, poprosić o tabletki nasenne i popić wodą od razu po wejściu na pokład samolotu, a później już tylko cieszyć się Japonią nawet i do 90 dni, bo na tyle pozwala wiza turystyczna 😛 Zapraszam! 🙂
Jeżeli podobał Wam się wpis zachęcam do klikania serduszka w lewym górnym rogu oraz komentowania 🙂
Przykładowe porównanie cen na dzień 25.02.2016r.
termin | ilośc przesiadek | czas podróży do | czas podróży z | cena klasa ekonomiczna | cena klasa biznes | linia lotnicza | ||
WAW-HEL-NGO | pierwsze 2 tyg kwietnia | 1 | 12:45 | 14:35 | 2 093,00 zł | 9 249,00 zł | FINNAIR | |
WAW-HEL-KIX | pierwsze 2 tyg kwietnia | 1 | 12:50 | 14:20 | 2 109,00 zł | 9 274,00 zł | FINNAIR | |
WAW-HEL-NRT | pierwsze 2 tyg kwietnia | 1 | 12:55 | 14:35 | 2 413,00 zł | 9 902,00 zł | FINNAIR | |
WAW-FRA-NGO | pierwsze 2 tyg kwietnia | 1 | 14:50 | 15:30 | 2 815,00 zł | 14 803,00 zł | ANA | |
WAW-DUS-NRT | pierwsze 2 tyg kwietnia | 1 | 14:20 | 14:00 | 2 742,00 zł | 11 479,00 zł | LOT+ANA+LUFTHANSA | |
WAW-NRT | pierwsze 2 tyg kwietnia | 0 | 10:25 | 11:10 | 3 291,00 zł | 10 939,00 zł | LOT | |
WAW-HEL-NGO | pierwsze 2 tyg lipca | 1 | 12:45 | 14:35 | 2 364,00 zł | 10 691,00 zł | FINNAIR | |
WAW-HEL-KIX | pierwsze 2 tyg lipca | 1 | 12:50 | 14:20 | 2 481,00 zł | 10 708,00 zł | FINNAIR | |
WAW-HEL-NRT | pierwsze 2 tyg lipca | 1 | 12:55 | 14:35 | 2 433,00 zł | 9 971,00 zł | FINNAIR | |
WAW-FRA-NGO | pierwsze 2 tyg lipca | 1 | 14:50 | 15:30 | 3 659,00 zł | 16 789,00 zł | ANA | |
WAW-DUS-NRT | pierwsze 2 tyg lipca | 1 | 14:20 | 14:00 | 3 475,00 zł | 10 014,00 zł | LOT+ANA+LUFTHANSA | |
WAW-NRT | pierwsze 2 tyg lipca | 0 | 10:25 | 11:10 | 4 091,00 zł | 10 873,00 zł | LOT | |
WAW- Warszawa, HEL- Helsinki, NGO- Nagoja, KIX- Osaka ,NRT- Tokio (Narita), FRA- Frankfurt, DUS- Dusseldorf |
5 komentarzy
poczułam się zaproszona 😉
Bardzo przydatny wpis Natalia 🙂 Po tym jak zobaczyłem twoje fotorelacje z Japonii sam chciałbym w przyszłości wybrać się do tego kraju 😀
Appreciating the hard work you put into your website and detailed information you present.
It’s nice to come across a blog every once in a while
that isn’t the same out of date rehashed information. Great read!
I’ve saved your site and I’m including your RSS feeds to my Google account.
Bardzo przydatny post. Byłem już w Japonii 2 razy, ale dotąd tylko Emiratami i szukałem właśnie porównania pozostałych linii. Wygląda na to, że zarówno Lot jak i Finnair mogą być korzystną alternatywą budżetową, przy czym ten drugi wygląda na o wiele wygodniejszy, szczególnie ze względu na połączenia do Osaki i Nagoi. Kto by chciał lecieć do Tokio, kiedy jest tyle lepszych miejsc w Japonii?:P
Finnair od zeszłego roku oferuje także połączenia do Fukuoki. Cenowo faktycznie może to wyglądać lepiej 🙂 Tokio fajne, ale racja- w Japonii jest też wiele, wiele innych pięknych miejsc 🙂